Conferència: 'Einstein y el Quijote' a càrrec d'Antonio Durán, catedràtic d'Anàlisi Matemàtic de la Universitat de Sevilla

Tindrà lloc dimecres 10 de febrer a les 12 h a la sala d'actes de l'FME i serà presentat per Sebastià Xambó, professor emèrit de la UPC,

S’han complert 100 anys de la primera publicació d’Einstein sobre la Relativitat General. S’han complert 400 anys de la publicació de la segona part d’El Quixot.
En aquest context és on s’emmarca el llibre 'El universo sobre nosotros' (Ed. Crítica, 2015) escrit pel matemàtic i professor Antonio Durán, i que dóna peu a la conferència que oferirà el proper dimecres 10 de febrer de 2016 a les 12 h a la sala d’actes de l’FME amb el títol:

Einstein y el Quijote

Resum: ¿Hubo alguna conexión entre Albert Einstein y don Qujote de la Mancha? La hubo y, además, tuvo cierta relevancia en la trayectoria vital del padre de la relatividad. De todo lo cual tratará esta conferencia.

Pòster de la conferència

El conferenciant serà presentat per Sebastià Xambó, professor emèrit de la UPC, i portarà per títol 'El universo de Antonio Durán'.

Sobre l’autor:

Antonio J. Durán Guardeño (Cabra, Córdoba, 1962) es catedrático de Análisis Matemático en la Universidad de Sevilla. Entre sus obras científicas y divulgativas se cuentan ediciones de Arquímedes, Newton y Euler, el volumen colectivo La ciencia y el «Quijote» (2005), Vida de los números (Premio al Libro de Divulgación Mejor Editado de 2006) y Pasiones, piojos, dioses… y matemáticas (Destino, 2009). Como escritor de ficción ha publicado las novelas La luna de nisán (2002) y La piel del olvido (2007).

Vídeo de la conferència