L'equip UPC-1 guanyador del concurs de programació “SWERC 2015”

Els tres equips de la UPC, integrats majoritàriament per estudiants de FME-CFIS, obtenen resultats excel·lents en el concurs de programació “SWERC 2015” (Southwestern Europe Regional Contest)

Aquest cap de setmana va tenir lloc a la Facultat de Ciències de la Universitat d'Oporto una nova edició del certamen SWERC 2015 ( Southwestern Europe Regional Contest), i com sempre, els equips de la UPC van obtenir un resultat excel·lent: Els tres equips de l'UPC han tornat a quedar en magnífica posició al campionat SWERC 2015. L'equip UPC-1 format per Ferran Alet (CFIS, Matemàtiques-Física), Ángel García (CFIS, Matemàtiques-Física) i Albert Martínez (FIB) ha quedat en primera posició (medalla d'or).

Els altres dos equips, UPC-2 (Enrique Jiménez (CFIS, Matemàtiques-Informàtica), Rafael López (CFIS, Matemàtiques-Informàtica) i Darío de la Fuente (CFIS, Física-Informàtica)) i UPC-3 (Gerard Orriols (CFIS, Matemàtiques-Física), Damià Torres (CFIS, Matemàtiques-Física) i Cesc Folch (CFIS, Matemàtiques-Industrials)) han quedat en les posicions 4 (medalla de plata) i 11 (medalla de bronze) respectivament, completant una magnifica participació, una altra vegada, dels equips UPC.

Enguany la victòria ha estat particularment emocionant quan l'equip UPC-1 va aconseguir el seu novè problema acceptat amb només 12 segons d'avantage sobre el primer equip de l'ETH de Zurich, empatant a problemes resolts però guanyant per aquest estret marge de temps, en un concurs que dura cinc hores.

Als últims 13 anys, els equips de l'UPC han guanyat el concurs SWERC set vegades, i han quedat segons quatre vegades. A més, han estat guanyadors de la seva regió europea els últims cinc anys de forma consecutiva, essent l'única universitat europea que ha aconseguit aquesta fita.

L'equip guanyador de cada concurs regional (com ara el SWERC) participa a la final del concurs ACM-ICPC, que l'any vinent se celebrarà a Tailàndia durant el mes de maig.

Enhorabona a tots els equips i al professor Salvador Roura!