John F. Nash Jr. i Louis Nirenberg guanyen el Premi Abel 2015

Un dels premiats del Premi Abel d'enguany, Louis Nirenberg, molt vinculat amb Xavier Cabré i Alvar Vinacua, professors de l'FME.

L'Acadèmia Noruega de Ciències i Lletres ha resolt concedir el Premi Abel 2015 als matemàtics nord-americans John F. Nash Jr. i Louis Nirenberg  per les seves contribucions a la teoria d'equacions diferencials parcials no lineals i les seves aplicacions a l'anàlisi geomètric.

Més informació

Cal esmentar que Louis Nirenberg és el pare acadèmic del professor de l'FME Xavier Cabré i, per tant, l'avi acadèmic, entre d'altres, dels antics estudiants de l'FME Xavier Ros i Joaquim Serra (ambdós van defensar la seva tesi doctoral el proppassat mes de juny). I també va ser el director de tesi del professor de l'FME Àlvar Vinacua (tesi feta al 1986 al Courant Institute de NY).