Dos estudiants del MESIO UPC-UB a l’equip guanyador del concurs d'anàlisi de dades 'Accenture Digital Datathon'

Un Datathon és un concurs d’anàlisi de dades que es realitza en un període de poc més de 24 hores. L’equip guanyador a la categoria principal (predicció més acurada) va ser l’equip “R Users Barcelona”, format per dos estudiants del MESIO UPC-UB, el Carlos Bort i el Lluis Ramon, juntament amb el Jordi Zamora i el Jordi Puigdellivol

Els passat 21 i 22 de maig de 2016 va tenir lloc a Barcelona el Accenture Digital Datathon (https://www.accenture.com/es-es/careers/analytics-datathon) organitzat per Accenture Digital. Un Datathon és un concurs d’anàlisi de dades en un període de poc més de 24 hores. Van participar 8 equips de 4 persones. El conjunt de dades amb el que van treballar els concursants contenia informació sobre tots els accidents de trànsit que s’havien al municipi de Barcelona durant els anys 2010 a 2014 (uns 9000 accident a l’any). Hi havien les dades corresponents a la data, hora i localització geogràfica de cada accident, juntament amb molta altra informació potencialment relacionada amb els accidents. Els equips participants havien de proposar models per a predir on i quan es produirien els accidents de trànsit durant tot l’any 2015, any del qual es disposa de les dades reals, però aquestes no eren accessibles als concursants. Cada equip podia proposar fins a 10 models diferents.

L’equip guanyador a la categoria principal (predicció més acurada) va ser l’equip “R Users Barcelona”, format per dos estudiants del MESIO UPC-UB, el Carlos Bort i el Lluis Ramon, juntament amb el Jordi Zamora i el Jordi Puigdellivol. La seva proposta guanyadora, basada en la tècnica anomenada Extreme Gradient Boosting, va ser enviada l’últim minut abans que es tanqués l’admissió de models. Enhorabona a l'equip guanyador!